Een boek voor iedereen die houdt van net iets anders

Enita 07 mei 2024
"Het Boek der Deuren is het debuut van Gareth Brown en neemt je als lezer mee op een reis vol avontuur. Het verhaal begint met Cassie, een boekverkoper in New York,. Er gebeurt iets tragisch met een van haar klanten en die laat haar een mysterieus boek achterlaat. In het boek vindt ze een handgeschreven boodschap: 'Dit is het Boek der Deuren: Hou het in je hand en elke deur is iedere deur.' Nieuwsgierig als ze is, houdt ze het boek vast en stapt ze door haar slaapkamerdeur naar Venetië, een plek vol met herinneringen, om vervolgens terug te keren naar haar kamer. Dit is het begin van een groots avontuur.
Naast Cassie spelen personages zoals Lizzy, Drummond, meneer Webber en de Vrouw een rol van betekenis in het verhaal. Ieder personage is goed uitgewerkt, waardoor je als lezer hen echt leren kennen. Terwijl Cassie dieper in het mysterie duikt, voelt ze de spanning groeien. Wat onthult het Boek der Deuren werkelijk? En wie zijn degenen die erachteraan zitten? Welke offers zal Cassie moeten maken om de deuren te openen die haar naar haar het antwoord brengen?
De schrijfstijl van Gareth Brown’s is vlot en beeldend. Hij weet alles zo goed te omschrijven, dat het voelt alsof jezelf deel uitmaakt van het verhaal. Het boek bestaat uit verschillende delen met ook flashbacks die bijdragen aan het verhaal, zodat we meer te weten komen over de oorsprong van het Boek der Deuren en het mysterie.
Met het Boek der Deuren heeft Gareth Brown een boek geschreven dat je niet kunt toebedelen aan één genre. Er zijn zoveel deuren die je kunt openen. Alles vind je eigenlijk wel terug. Fantasie, magie, spanning, iets van horror en een vleugje romance. Een boek voor iedereen die houdt van net iets anders. Ik heb er enorm van genoten.

Meer recensies van Enita