Een kijkje in het leven van de New Yorkse elite.

Enita 23 juli 2023
Met heel veel plezier heb ik Pineapple Street van Jenny Jackson gelezen.

In het boek volgen we het leven van de rijke familie Stockton door de ogen van de zussen Darley en Georgiana en hun schoonzus Sasha. In ieder hoofdstuk staat een van hun centraal en hierdoor leer je het personage beter kennen, want niet alleen hun huidige leven wordt verteld, ook het leven dat ze hebben geleid van jongs af aan tot nu toe. Het verhaal komt voor mij hierdoor echt tot leven en leest heerlijk weg. Een aantal hoofdstukken kent als het ware een cliffhanger als vb. bij Darley " Tot ze haar telefoon op haar nachtkastje omdraaide en Malcoms bericht las:…. ". Dit soort maakt dat ik echter verder wilde lezen.

Door de ogen van de verschillende personages krijg je ook een leuk inzicht in het leven van de New Yorkse elite en dat is niet alleen maar glitter, glamour en geld. Ook zij hebben te maken met issues waarmee ze mee worstelen en dit maakt de sfeer binnen de familie er altijd niet beter op. En dan maakt het niet uit of je de beschikking hebt over veel financiële middelen. Vooral Georgiana heeft hier last van blijkt wel uit : "Het was het geld dat haar zo afschuwelijk maakte. Het had haar vertroeteld en verwend en verdorven gemaakt, en ze had geen idee wat ze eraan moest doen."

Als het verhaal ten einde loopt, schrijft Jenny Jackson naar een mooi en passend einde toe dat het verhaal verdient. Ik vond het een heerlijk verhaal om te lezen en beeldend geschreven. Dit bracht mij echt in een andere wereld. Een aanrader als je houdt van echt verschillende personages en als je graag wordt verrast.

Meer recensies van Enita