het heerlijke eerste deel

Enita 16 oktober 2023
Dit is het heerlijke eerste deel uit de Klavertjes serie van Anna Labus.

Het verhaal neemt ons mee in het leven van Lena. Lena woont in Berlijn, is moeder van een zoon Tobias en werkt als receptioniste en is heel handig met de naaimachine. Recent heeft zich een verdrietige gebeurtenis afgespeeld in haar leven. Haar echtgenoot Martin is overleden aan een hartaanval. die recent weduwe is geworden. Ze wordt uitgenodigd door haar schoonzus Chris om af te reizen naar Ierland, naar het plaatsje Busby. Chris woont hier met haar grote liefde en 2 kinderen en samen een schapenboerderij runnen. Ze maakt snel kennis met het dorpje en alle fijne mensen die daar wonen. Ze maakt snel vrienden o.a. met Kathy die een groot weefgetouw heeft. Samen met haar kan Lena haar liefde voor het maken van mooie tassen weer oppakken. Ook maakt ze kennis met Jack, de dorpsdokter, die al snel een speciaal plekje in haar hart vind. Ook is ze dol op zijn hond, Scotty In Busby komt ze steeds meer tot haar recht en komt haar leven, dat stil stond na de verdrietige gebeurtenis weer mooi op gang.

Het verhaal leest lekker weg en is beeldend geschreven, het is net of jezelf in Ierland bent. En ik heb het gelezen met een lach en een traan. Erg benieuwd naar deel 2.

Meer recensies van Enita