Geslaagd debuut voor Corton

EsselynJonk 06 november 2021
Mist is de debuurroman van Eric Corton: dj, acteur, fietsfanaat en nu ook schrijver. Laat de cover je niet misleiden, het is een whodunnit roman en geen science fiction boek!

Corton vertelt het verhaal van Louis Koch, een regisseur die een geslaagde film. Terwijl de film lovend wordt ontvangen staat een onbekende dame bij hem op de stoep. De film heeft wel heel veel toevallige overeenkomsten met de moord van haar moeder. Dit begin laat je niet meer los. Je gaat mee in de wereld van Koch die wordt geplaagd door een alcoholverslaving en mantelzorger is voor zijn twee ouders. Zijn vader lijdt aan Alzheimer wat de zorg voor zijn moeder steeds zwaarder maakt. Stukje bij beetje wordt het verhaal duidelijker en herinnert Louis zich dingen van zijn (criminele) jeugd. Uiteindelijk is het boek een heerlijke whodunnit waarin iedere personage zijn eigen rol in speelt.

Een geslaagd debuut en de gelaagdheid van de titel ´Mist ´ vind ik erg sterk. Mist door de alcoholroes, mist door geheugenverlies, mist door Alzheimer en mist doordat je herinneringen toch niet zo compleet blijken te zijn. Het boek leest vlot en is goed geschreven. Verwacht geen literaire volzinnen, maar het is een heerlijk boek voor op vakantie of op de bank met een dekentje. Ik ben benieuwd naar wat Corton nog meer voor ons in petto heeft.

Meer recensies van EsselynJonk