Ik ontmoet je bij de i - Jonne ten Duis

Evelien 14 februari 2024
Een verhaal dat zich afspeelt rond een bibliotheek, voor mij een trigger om dit te gaan lezen!

Het verhaal speelt zich net als deel 1 (Ik volg je tot de laatste letter) af in 1997.

Elise is balletjuf en samen met Jolanda (de beste vriendin van haar overleden moeder) eigenaar van een balletschool. Helaas heeft de school na het overlijden van Celine te kampen met financiële problemen en verloopt de samenwerking tussen Elise en Jolanda stroef omdat ze beiden iets anders willen.

Elise houdt van boeken en komt regelmatig bij de dorpsbibliotheek. Als ze in het boek dat ze leent een briefje vindt, besluit ze terug te schrijven en probeert er achter te komen wie de schrijver van het briefje is. Door deze missie schuift ze de problemen met de balletschool alleen maar voor zich uit.

Vanaf de eerste bladzijde zat ik in het verhaal. Joanne ten Duis heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl. Dit in combinatie met de korte hoofdstukken zorgden ervoor dat ik door het verhaal vloog! Joanne weet de personages en omgeving zo neer te zetten dat het bij mij overkwam alsof ik mee keek over Elisa's schouders.

Eén van mijn favoriete personages is toch wel bibliothecaresse Riet! Leuk dat we ook iets meer over haar te weten komen.

Rouwverwerking, vriendschap, liefde, de band tussen twee zussen, het zit allemaal in het verhaal.

Ik ontmoet je bij de i is een heerlijk tussendoortje, en zeker een aanrader voor liefhebbers van feelgood!

Ook verschenen op Instagram
@lientjes_boekenwereldje