Heerlijk tussendoortje

Evelien 11 februari 2024
Een verhaal dat zich afspeelt rond een bibliotheek, voor mij een trigger om dit te gaan lezen!

Het verhaal speelt zich af in 1997, een tijd waarin lang niet iedereen een telefoon op zak had. Als Kira haar vriend betrapt met één van haar vriendinnen, is voor haar de maat vol. Ze verbreekt haar relatie en gaat noodgedwongen weer bij haar moeder wonen, die nog altijd in haar geboorteplaats woont.

Als Kira een ree probeert te ontwijken en stil komt te staan langs de weg, heeft ze twee keuzes; ze loopt een paar kilometer in de kou naar haar moeder's huis of ze stapt in bij de man die haar een lift aanbied.

Ondanks dat ze helemaal niet in het dorp wil blijven, gaan de mensen en de bibliotheek toch een plaatsje in haar hart innemen. Vooral de lieve, knappe Aaran die tevreden is met zijn leven in het dorp, doet haar hart sneller kloppen.

Dan is daar het moment dat ze eindelijk haar droom om reisjournalist te worden kan verwezenlijken. Zal Kira een keus moeten maken tussen de liefde of haar droom?

Vanaf de eerste bladzijde zat ik in het verhaal. Joanne ten Duis heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl. Dit in combinatie met de korte hoofdstukken zorgden ervoor dat ik door het verhaal vloog! Joanne weet de personages en omgeving zo neer te zetten dat het bij mij overkwam alsof ik mee keek over Kira's schouder.

Ik volg je tot de laatste letter is een heerlijk tussendoortje, en zeker een aanrader voor liefhebbers van feelgood! Ik ga nu gauw verder met deel 2 - Ik ontmoet je bij de i

Meer recensies van Evelien