Achterflap:
Het rustige bestaan van roerbakchef én sluipschutter Alex wordt ruw onderbroken wanneer hij een Taiwanese hoogwaardigheidsbekleder moet omleggen in Rome. De aanslag is succesvol, maar hij is nog maar net terug in thuisbasis Manarola of hij wordt onder vuur genomen door een voormalig legermaatje.
Aan de andere kant van de wereld is rechercheur Wu begonnen aan de laatste twaalf dagen tot zijn pensioen. Nog één opdracht en hij is klaar: de dood van een marinier als zelfmoord aanmerken. Maar Wu ziet meteen dat dit om moord gaat. En dan bereikt hem ook nog het nieuws uit Rome.

De twee zaken lijken met elkaar verbonden... maar hoe?

Dit was de eerste keer dat ik een Taiwaneese thriller hebt gelezen. Kuo-Li Chang is voor mij een onbekende schrijver. Terwijl hij al 30 boeken heeft gepubliceerd in zijn eigen land. Vele hiervan zijn bewerkt tot films en/of tv-series.
Sluipschutter is het eerste deel van een nieuwe serie.

Je bouwt wel een soort van band op met de hoofdrolspeler: rechercheur Wu op. Door de wat humoristische verpakte gesprekken met zijn baas, en de band die hij heeft met zijn tienerzoon krijg je een beeld van de “oude” rechercheur. Het verhaal zelf pakte mijn niet beet, waardoor dat ik het boek vaak uit mijn handen legde. De achtervolging door Europa is ongeloofwaardig. En de details over de wapens niet echt boeiend. Helaas lijken de Taiwaneese namen teveel op elkaar en worden ze ook niet dieper uitgewerkt, waardoor je met die karakters niks hebt.
Als je van wapens en actie houdt is dit een geschikt boek. Maar om nu thriller eraan te plakken vind ik het niet waard.

Ik geef het boek 2 sterren.

Reacties op: Thriller of actie-verhaal?

De sluipschutter - Kuo-Li Chang