Duidelijk niet een verkeerd boek!

Toen ik de actie van Vrouwenthillers zag om het boek “Verkeerde meisje” van Angelique Haaks te mogen lezen voor een recensie, heb ik me vol enthousiasme aangemeld. De boeken die ik van Angelique al heb gelezen, hebben me niet teleurgesteld. Ze weet een goede spanning neer te zetten waardoor je het verhaal ingezogen wordt.
Verkeerde meisje is geschreven vanuit twee personages, namelijk vanuit Amelie en de schuin gedrukte hoofdstukken zijn vanuit (vooralsnog) een onbekende persoon. Deze wisselen elkaar af. Amelie wordt ontvoerd vanuit de oprit van haar huis en komt bij in een donkere kamer. Heeft dit te maken met haar vader die in de Qoute 500 heeft gestaan? Of komt het door haar ex-partner Vince die een gokverslaving heeft? Na een paar dagen is er opeens een ander meisje in de donkere kamer. Wie is dit?
Het verhaal is goed opgebouwd, waardoor de twee verhaallijnen uiteindelijk goed in elkaar verweven komen. Mede door de korte hoofdstukken en de fijne schrijfstijl is het een boek wat maar moeilijk naast je neer te leggen is. En door de goede plots en twisten wordt je iedere keer op het verkeerde been gezet. Dit is zeer zeker een aanrader. En Angelique mag zich van mij een ware thrillerqueen noemen!

Meer recensies van Evi van den Biggelaar