wie ken je nu echt?

Evi van den Biggelaar 06 augustus 2023
Ik mocht vanuit de Crime Compagnie /de Verhalenfabriek het ebook Ken mij niet van Nadine Barroso lezen. Ik werd heel erg getriggerd door de achterflaptekst ‘Mijn naam is Tessa, ik ben op zoek naar een nieuw leven’.

Het verhaal gaat over een meisje die op de vlucht is voor iets en hierdoor steeds een andere identiteit aanneemt. Hoe oud ze is, weet ze niet, maar ze is wel jong dat ze soms moet liegen om niet meer in aanraking te komen met jeugdzorg.

Ze is op zoek naar een veilige haven. Waar ze een beetje haar onrust kwijt kan raken. Ze mag genieten van een warme familie. Maar steeds gebeurt er iets en vallen er doden waardoor ze weer moet vluchten. Lange tijd blijft onduidelijk wie verantwoordelijk si voor de doden, maar langzaam ontvouwt het verhaal zich en kom je achter de waarheid.

Nadine Borroso heeft een zeer prettige schrijfstijl en maakt gebruik van korte hoofdstukken. Mede hierdoor blijf je lezen. Dit verhaal is geschreven vanuit de derde persoon. Soms houdt de hoofdpersoon een dagboek bij en kom je steeds meer te weten over haar, haar verleden en wat er allemaal heeft afgespeeld. En dit wordt aangevuld, verduidelijkt door krantenknipsels die ze bewaart. Mede hierdoor leer je Tessa heel langzaam beter kennen. En doordat dit heel langzaam gebeurt blijft de spanning heel lang voelbaar in het verhaal.

Ik geef het boek 4 sterren omdat je het verhaal in 1 ruk wilt uitlezen en er tijdens heel het verhaal spanning in zit.

Meer recensies van Evi van den Biggelaar