Een musical, een mooie man en een pester, wat zou dat voor verhaal opleveren?

Lisa is na haar studie weer in haar geboortestad gaan wonen en werkt op een laboratorium. In haar vrije tijd is ze lid van de musicalvereniging Moulin Rouge. Samen met een andere musicalvereniging Musis gaan Belle en het Beest uitvoeren. Lisa besluit voor de rol te gaan van Belle, Als ze bij de bekendmaking van de rollen er achter komt dat Alex het beest gaat spelen, krijgt ze behoorlijk last van schuldgevoel. De schuin gedrukte tekst in het boek zijn de flashbacks naar de basisschool periode van Lisa en Alex En Lisa is een pester!

Lisa wacht op een goed moment om met Alex over vroeger te spreken, maar telkens komt het er niet van. En de spanning tussen hen in bouwt op naarmate de repetities voorbij gaan en ze dichter bij de daadwerkelijke uitvoering gaan komen.

Is het vriendschap, verbeelding of toch iets meer…..

Marjon heeft een zeer prettige schrijfstijl en leest er lekker vlot doorheen. Ondanks de toch wel zware onderwerpen die aan bod komen, pesten, misbruik, verlies, mantelzorg en liefde, is het echt wel mijn idee een feelgood-roman. Het is dus niet een standaard feelgood boek. Soms zit je te gniffelen en er wordt ook een traan gelaten tijdens het lezen.

Meer recensies van Evi van den Biggelaar