De mooiste dag van je leven

Femleest 01 juli 2019
Tamara Haagmans - De mooiste dag van je leven

Krista is werkzaam bij kringloopwinkel Ratjetoe waarvan Sylvia, een oude vriendin van haar moeder de eigenaresse is. Tijdens het sorteren van de binnengekomen spullen vind haar collega Marthe een doos met daarin een trouwjurk, ze dwingt Krista om deze te passen. Krista besluit zelfs om hem te kopen, ookal heeft ze helemaal geen trouwplannen want ze heeft niet eens een relatie. Bij thuiskomst komt ze er achter dat in de doos niet alleen de jurk zit, maar ook persoonlijke spullen. Krista besluit om uit te zoeken waar de spullen vandaan komen, een paar telefoontjes verder weet ze helaas nog niet van wie de jurk is. Totdat ze een berichtje terug krijgt van een nummer dat niet opnam. Het is de eigenaar van de jurk genaamd Roy. Als Roy de doos komt ophalen, komt Krista achter het verdrietige verhaal van de trouwjurk. Krista voelt tijdens het gesprek meer dan alleen medelijden voor Roy, en die gevoelens blijken wederzijds. Maar Krista wil hem niet ook nog met haar verleden op laten schepen en besluit een vriendschap met hem te sluiten. Maar lukt het ze na alles wat ze samen meemaken om deze vriendschap te behouden? Of zijn er toch meer gevoelens?

Krista en alle mede personages heb ik in mijn hart gesloten, wat een liefdevol geschreven verhaal. Het is niet alleen maar feelgood, er komen ook zeker wat emotionele vlakken in dit boek voor zoals bijvoorbeeld drugsgebruik, rouwen en schuldgevoelens, met daarnaast ook veel humor. Daar ga ik verder niet te veel op in, anders verklap ik al te veel ;).

Tamara heeft dit verhaal top geschreven, het is leest lekker vlot en de hoofdstukken zijn ook niet mega lang, wat ik altijd fijn vind in een boek. De cover die is prachtig en die past erg mooi bij het verhaal. Ik vind dit boek zeker een feelgood zoals een feelgood hoort te zijn ❤️

Meer recensies van Femleest