This book will make you feel something

Femleest 25 augustus 2023
'Deze recensie is eerder verschenen op Femleest.wordpress.com'

This book will make you feel something geschreven door Florence Bark is een boek die jou nog veel bij kan leren en zit daarnaast bomvol erotische verhalen. Een zelfhulpboek die er al veel eerder had moeten zijn. Want ik denk dat (vooral jongere) meiden hier veel aan kunnen hebben. Een prachtig vrouwvriendelijk boek die elke vrouw gelezen zou moeten hebben. Want zelfs als je niet zo’n fan bent van erotische verhalen, kan je van de tips die dit boek met zich meebrengt nog zoveel leren.

In ’This book will make you feel something’ word je meegenomen in een boek vol met tips, maar ook met erotische verhalen. Door de handige flowchart aan het begin kun je zelf kijken waar je zin in hebt, wat jou brengt bij het spicy verhaal die daar perfect bij zal passen. Ondanks dat dit boek klinkt alsof het vol staat met sexy verhalen die behoorlijk spicy kunnen zijn, is het toch zoveel meer dan dat. Florence weet jou op een hele positieve manier tips te geven, waarbij je het jezelf gemakkelijker kunt maken tijdens jouw soloseks. Of jou hier nou al ervaren in bent, of het nog nooit hebt gedaan. Florence weet jou via dit boek daarbij te helpen. En mocht je het toch spannend vinden om het alleen te doen, kan je altijd je partner om hulp vragen, om zo de drempel wat lager te leggen.

Ik heb ruim de tijd voor dit boek genomen om het uit te lezen, om het optimaal te kunnen testen. En ik moet zeggen, een aantal tips kende ik nog niet. Vaak laat Florence jou weten na een tip om deze gelijk uit te proberen tijdens het lezen van het volgende verhaal. Maar als je de papieren versie leest, is dit natuurlijk niet zo handig. Het is voor dit boek dan ook zeker een aanrader om de luisterversie erbij te gebruiken. Maar je kan ook gewoon de tip uitproberen nadat je het hoofdstuk hebt gelezen.

Wat Florence heel goed heeft gedaan, is dat ze bij de erotische verhalen weinig vrijgeeft over hoe de personages eruitzien. Zo kun je helemaal losgaan met je eigen fantasie. En door de korte maar sterke hoofdstukken weet het boek jou snel in de juiste stemming te brengen. Aan het begin van elk hoofdstuk wordt ook aangegeven welke onderwerpen er in voorkomen, zo weet je al snel of het verhaal goed bij jou gaat passen.

Er waren maar een heel aantal verhalen die mij niet aanspraken en dat kwam meer doordat je voor die verhalen wel erg fantasierijk moest zijn, maar zo is er wel voor ieder wat wils te vinden. Ik ga een aantal van deze verhalen ook zeker vaker teruglezen.

Masturberen is en blijft een moeilijk onderwerp, daarom is het juist zo belangrijk dat dit boek er is. Vooral als je nog jong en nieuw bent met soloseks, kan dit boek jou zoveel meer geven. Een boek waarin Florence jou door haar eigen enthousiasme enthousiast weet te maken om met dit boek aan de slag te gaan. Een boek die elke vrouw op haar nachtkastje zou moeten hebben liggen.

Meer recensies van Femleest