Er zit potentieel in

florevdl 25 juni 2020 Hebban Recensent
Katherine werkt als hoofdredacteur voor het Women’s Leadership-magazine. Ze heeft een relatie waarin ze gelukkig is en een job die ze graag doet. Tot ze kennis maakt met de nieuwe stagiaire, Lily. Deze ‘snowflake’ is volgens Katherine veel te zelfzeker en werkt haar enorm tegen. Er ontstaat een haat-liefde relatie tussen de twee vrouwen. Lily lijkt een heel plan te hebben dat ook nog eens perfect verloopt. Wat is de band tussen Lily en Katherine? En waarom kunnen ze elkaar niet loslaten?

Het verhaal wordt zowel vanuit het standpunt van Katherine als uit dat van Lily verteld. Al zijn de stukjes van Lily opvallend korter. De spanning in het verhaal wordt goed opgebouwd en blijft ook steeds aanwezig. Het jammere is dat er (vooral in de stukjes van Katherine) heel veel herhaald wordt. Er zit veel negativiteit in het verhaal en deze is na een tijd vrij vervelend. Er waren heel wat andere manieren om de haat tussen Katherine en Lily weer te geven.

Omwille van het verrassende einde en de stukjes van Lily die heel vlot lazen, geef ik het boek 3 sterren. Er zat helaas veel meer in het verhaal en heel wat scènes waren op een andere manier beter tot hun recht gekomen. Hopelijk kunnen ‘snowflakes’ en ‘boomers’ het in de realiteit beter met elkaar vinden dan in dit boek.

Meer recensies van florevdl