Prima Young Adult boek

florevdl 27 april 2020 Hebban Recensent
Ik mocht dit boek lezen voor de leesclub van Thrillers and more .
De prachtige cover (iets waar ze bij Hamley Books duidelijk goed in zijn) nodigt meteen uit om te beginnen lezen. Het boek leest erg vlot. Ik had wat schrik voor het zeemeerminnen thema, maar dat is echt goed en geloofwaardig aangepakt. Het verhaal speelt zich af in Ierland wat voor mij ook een grote troef is want ik vind dat een prachtig land! De sfeer wordt mooi geschept aan de hand van de uitgebreide beschrijvingen en de tekeningen bij het begin van elk hoofdstuk. Verder zijn de personages goed uitgewerkt en hoewel ik Patrick, het hoofdpersonage, maar een sukkel vind, maakt hij een mooie evolutie door in het verhaal en kan ik met momenten toch sympathie voor hem opbrengen.

Kortom een mooie YA met de nodige fantasie en een aangename schrijfstijl!

Meer recensies van florevdl