Zonder licht geen leven

foxlake1 10 april 2020
In het boek leren we Efraim en zijn vrouw Engelien kennen.Efraim is de leider van de Orde van het Licht.
Nadat er iets vreselijk mis gaat in Hasselt tijdens een “Spirituele reis naar onze Voorbeeldbeschaving” vluchtten zij naar Nederland.
Daar kopen zij een hoeve in The middle of nowhere en beginnen daar met de Orde van het Licht
Efraim is schatrijk omdat hij mensen flink liet betalen voor de spirituele reis en hij laat nu aanhangers van de Orde al hun bezittingen inleveren.
Jeroen is een dameskapper en probeert om op alle mogelijke manieren geld bij elkaar te sprokkelen voor een operatie voor zijn zieke dochtertje. Hij leert tijdens een cursus voetmassage Aurora kennen, die hoge schulden heeft, en zij krijgen een verhouding.
Jeroen leert Engelien in de kapsalon kennen en zij zorgt ervoor dat hij voetmassage mag geven in de Orde.
Zodra Jeroen en Aurora bij de Orde komen zien zij mogelijkheden om aan geld te komen.
Gaat hun dat lukken?
Amber is een meisje van 17 jaar en al haar hele leven woonachtig bij pleeggezinnen of tehuizen. Engelien komt haar tegen en ziet in haar een makkelijke prooi om bij de Orde te halen.
Amber wil heel graag ergens bij horen .
Bevalt het haar bij de Orde?
Het boek is met veel vaart geschreven. Ik kon niet merken wie van het auteursduo welk deel geschreven heeft.
De personages hadden wel iets meer uitgediept mogen worden maar ik heb het boek wel met heel veel plezier gelezen en het krijgt van mij dus ook 4 sterren.

Meer recensies van foxlake1