Het is wat het is

foxlake1 21 juni 2020
Het boek beschrijft de levens van vier personen die Marktplaats als gemene deler hebben. Op een makkelijk leesbare wijze beschrijft Petra Vollinga de levens van de mensen achter de advertenties op Marktplaats.
De vier hoofdpersonen zijn:
1 Zwangere Tessa.
Zij ziet een advertentie op Marktplaats voor een romantisch bed dat zij graag wil hebben. Zij koopt vaker iets op Marktplaats . Zij wordt een alleenstaande moeder en na de bevalling koopt zij via Marktplaats een rood auto’tje om de baby naar de opvang te kunnen brengen.

2 Gepensioneerde Annegien.
Zij heeft altijd graag willen reizen door Afrika. Op Marktplaats vindt zij een advertentie waarin een camper wordt aangeboden. Zij koopt deze camper en noemt die Mercey.
Zelf plaatst zij en advertentie voor een gezellige reisgenoot.
Ook Annegien is een alleenstaande moeder.

3 Herman, net gescheiden en woont nu samen met zijn hond Elvis.
Hij ziet op Marktplaats de advertentie van Annegien voor een reisgenoot en reageert hierop.
Hij plaatst zelf een advertentie voor een rugzak om deze mee te nemen op reis.

4 Jeff, de globetrotter.
Hij heeft 10 jaar als backpacker over de wereld gezworven. Nu wil hij zich gaan settelen in Nederland. Hij gaat tijdelijk op een kamer bij een oude vriend wonen en vindt een baantje bij een garage.
Hij zet zijn rugzak te koop op Marktplaats.

Hoe en of deze vier levens met elkaar verweven raken, leest men in deze heerlijke feel good roman.
Het boek is op zo’n beeldende wijze geschreven dat men met gemak de personages voor zich ziet.

Ik raad dit boek zeker aan bij familie en vrienden. Ook zal ik meer boeken van Petra Vollinga gaan lezen.

Meer recensies van foxlake1