Zoektocht naar de liefde van jouw leven.

foxlake1 08 mei 2022
Het verhaal gaat over Karst-Jan , een student, die denkt als hij in de trein zit de liefde van zijn leven op het perron te zien lopen. Hij is zodanig in de war dat hij zijn tas in de trein laat staan.
Als hij het verhaal aan zijn beste vriend Rutger vertelt zegt deze dat ze moeten gaan zoeken naar het meisje. Rutger begint met het maken van een Facebook pagina genaamd “ Het spoorloze meisje”
Hier komt Suzanne op af, een studente Communicatie en Informatie Wetenschappen.
Zij wil helpen zoeken in ruil voor een interview. Dit interview kan zij dan gebruiken voor het toelatingsexamen voor de Master Journalistiek.
Karst-Jan gaat hiermee akkoord en samen gaan ze op zoek.
Suzanne verzint allerlei manieren om het meisje op te sporen.
Lukt dit en is zij ook echt de liefde van zijn leven ? Vindt hij de liefde van zijn leven ?
Door het verhaal leert men ook meer over de achtergrond van Karst-Jan.
Men komt meer te weten over de relatie met zijn vader naar wie hij enorm opkijkt maar ook over de relatie met zijn moeder die hij steeds zelfstandiger ziet worden.

Mijn mening:

Ik vind het een vlot geschreven verhaal. Door deze schrijfwijze wil ik blijven doorlezen.
De personages kregen ook echt een gezicht voor mij.
Wat voor mij het boek ook interessant maakt is dat er ook over de achtergrond van Karst-Jan geschreven wordt. Zijn verhouding met zijn ouders maar ook het studentenleven waar hij duidelijk van geniet.
Was alleen de zoektocht beschreven dan had dit het boek ,in mijn ogen, geen goed gedaan.
Ik raad het boek zeker aan en mocht Marjon nog meer boeken gaan schrijven dan ga ik die ook zeker lezen.

Meer recensies van foxlake1