De realiteit is altijd gruwelijker dan fictie

foxlake1 02 oktober 2019
Zwarte Ziel is het derde, zelfstandig te lezen, boek met rechercheur Jennifer Brugman in de hoofdrol.

Op een zonnige dag tijdens het zwemmen vinden twee meisjes een koffer in de Maas. In de koffer blijkt het hoofd van een meisje te zitten.Na deze vondst gaat de politie verder zoeken en vindt nog meerdere tassen met lichaamsdelen. Ook blijkt al snel na een eerste onderzoek dat er nog een meisje, het tweelingzusje, vermist wordt.
Dit is het gruwelijke begin van deze spannende thriller.
Jennifer en haar partner Ricardo krijgen deze zaak toegewezen. Er komt maar weinig schot in de zaak omdat de ouders van de meisjes niet willen praten. Daarom besluit Martin, de chef van Jennifer, om een paragnoste in te schakelen. Hij heeft al vaker met deze paragnoste, Evie, samengewerkt en altijd met succes.
Jennifer en Ricardo staan erg sceptisch tegenover de samenwerking met Evie. Gaandeweg het boek ziet Evie ook zaken uit het privéleven van Jennifer.
Zullen Jennifer en Ricardo met hulp van Evie de zaak op kunnen lossen of heeft Evie meer oog voor het privéleven van Jennifer?

Dit boek is net als de voorgaande delen spannend tot het eind met een verrassend plot. Zodra men dient hoe het zit verandert de zaak weer.

Het boek is in een beeldende stijl geschreven wat niet altijd even prettig voor je maag is. De spanning zorgde er bij mij voor dat ik het boek moeilijk weg kon leggen en het heeft mij ook zeker wat slaap gekost.Ik bleef namelijk maar door lezen.
Ik hoop vurig dat er nog een vierde deel komt.

Meer recensies van foxlake1