Lichtblauwe prinsessenjurk.

foxlake1 21 juli 2020
Volkerak is deel 5 uit de serie Mooie Moorden van Tica Morgan.
Hoofdpersoon in alle delen is Zoë, een politievrouw en een aspirant profiler. Men kan dit deel wel als een op zichzelf staand deel lezen. Regelmatig wordt er gerefereerd aan de voorgaande delen.
Dit deel begint in Engeland waar Zoë in het ziekenhuis ligt nadat zij is aangevallen door Sven, een ex tbs’er die haar stalkt.
Ook haar zus Marsha heeft hij ernstig mishandeld,zij heeft er fysiek gelukkig niets aan over gehouden terwijl Zoë het maar net gered heeft.
Zoë is een alleenstaande moeder van twee zoontjes. Gelukkig heeft zij een goede verstandhouding met haar ex man.
Door alle gebeurtenissen krijgt zij 24/7 beveiliging wat haar privacy enorm aantast.
In dit boek wordt Zoë door haar mentor van de profiler opleiding gevraagd om te helpen een moord in Friesland op te lossen. Hiernaast probeert zij uit te vinden waar Sven verblijft sinds hij kon vluchten uit Engeland. Gaat haar dit lukken?
Zoë heeft een los/vaste relatie met een collega maar wordt smoorverliefd op Liam, een Engelse inspecteur van politie. Ook dit brengt de nodige complicaties met zich mee.
Ik kon bijna niet stoppen met lezen waardoor het mij wel een aantal slapeloze nachten gekost heeft maar dat was het mij meer dan waard.
Ik hoop dat er echt nog een deel 6 volgt.

Meer recensies van foxlake1