Sterrenstof

foxlake1 29 augustus 2022
Ook ik mocht dit boek lezen via Vrouwenthrillers waarvoor mijn dank.
Het boek is een prequel van de boeken van Martine Kamphuis met Wynona Post (WP) in de hoofdrol. Het is meer een kort verhaal dan een boek maar dat maakt het niet minder interessant.
WP werkt voor Green Peace maar komt voor een korte rustperiode even naar haar ouderlijk huis op Goeree Overflakkee.
Haar ouders hebben een oude boerderij waar ze retraites geven.
De meeste inwoners op Goeree zijn erg christelijk en hebben moeite met het bedrijf.
Al tijdens haar jeugd werd WP erg gepest met het werk van haar ouders. Één van deze pesters was Sara.
Tijdens een retraite komt er een spreker genaamd Delek. Tijdens deze retraite komt er op het laatste moment nog iemand bij de cursisten nl.Sara die erg geïnteresseerd is in de lezing van Delek ..WP vindt Delek leuk ondanks dat hij ouder is.
Omdat haar man Arie Jan erg christelijk is wil Sara voor hem niet weten dat zij naar de retraite is. Arie Jan is erg ziek, heeft cystic fibrose,ligt veel op bed en moet zuurstof gebruiken.
Sara vraagt aan WP of zij op de kinderen kan passen want haar oppas is ziek.WP heeft niet veel zin maar doet het toch een aantal keren.
Uiteindelijk mag zij de kinderen graag.
Hoe kan het dat Arie Jan plotseling komt te overlijden en waarom is Sara zo geïnteresseerd in Delek?

Lees dit boek voor de antwoorden.
Ondanks dat het een kort verhaal is zit wel alles erin, spanning, liefde.

Meer recensies van foxlake1