Teveel verhaallijnen brengen risico's met zich mee

FranciscavdLinden 06 januari 2021
In 2019 kwam het debuutboek van Aurora Rose Reynolds uit bij uitgeverij SVM Publishing. Asher was het eerste deel uit de serie Mayson Broers. Het boek viel bij mij niet heel erg in de smaak, omdat het te zoetsappig is geschreven. Toch waag ik nog een poging met de tweede broer uit de Mayson-familie; Trevor.

Liz is klaar met wachten op Tevor. Een tijd lang gingen ze veel met elkaar om. Maar toen ze halfnaakt voor hem op bed lag, brak hij haar hart. Nadat hij haar pijnlijk heeft afgewezen, probeert Liz verder te gaan. Maar Trevor heeft moeite om haar los te laten. Het lijkt erop dat hoe meer hij probeert weg te blijven, hoe intenser zijn gevoelens voor haar worden. Als hij eenmaal probeert een weg terug te banen in Liz’ leven, maakt hij het haar moeilijker om hem te vergeten. Kan Trevor haar bewijzen dat hij de moeite waard is om weer verliefd op te worden?

Bestolen. Naast het bizarre incident met Trevor heeft Liz nog meer problemen op haar bord. Haar broer is er zowel met haar geld als met het geld van haar winkel vandoor gegaan. De huur, leningen en andere schulden lopen in een snel tempo op. Aan haar moeder laat ze nog van niks weten. Ze gunt het haar om na de dood van haar man, en Liz’ vader, weer eens onbezorgd verliefd te zijn.

De periode na zijn overlijden was een moeilijke tijd. Liz was een vaderskindje en volgde haar vader overal naartoe. Haar moeder was volledig van de kaart en kwam nauwelijks haar bed uit. Liz heeft samen met haar broer het huishouden op zich moeten nemen. Gelukkig kon ze daarvoor altijd terecht bij Mike Mayson. Hij en haar vader waren beste vrienden. Hij hielp na het overlijden van Liz’ vader bij de opvoeding van haar en haar broer.

Goud hartje. Niet alleen Mike is heel beschermend, ook zijn tweede zoon, Trevor, heeft een hartje van goud. Toen hij dacht dat Liz nog een onschuldige dame was, hield hij gelijk zijn handen thuis. Niet wetend dat dat grote gevolgen met zich mee zou brengen. Haar loslaten kan hij niet, elke minuut van de dag wilt hij weten wat ze doet en met wie ze dat doet. Elke man die met Liz praat wordt strak aangekeken en kan een brutaal praatje van Trevor verwachten. Nee, Liz hoort niet bij één van die mannen, maar wel bij de drammerige Mayson.

Trevor. Een verhaal wat eerder had mogen beginnen, zodat er meer te lezen valt over de opbouw van hun relatie. De gevoelens die ze voor elkaar hebben, hebben ze al vanaf het begin. De ontwikkelingen die samenhangen met de relatie is er eigenlijk niet. Wel ontwikkelen andere verhaallijnen zich, bijvoorbeeld een verhaal wat gaat over de andere Mayson broers. Dit kan een brug zijn naar andere boeken. Of, door de hoeveelheid bijzaken die worden gesteld, als vervelend worden ervaren.

Ook hier weet Aurora Rose Reynolds het boek als een sprookjesverhaal te vertellen. Met een sterke man die zijn gevoelens maar nauwelijks onder controle krijgt, en een misschien wel naïeve vrouw. Met een verwarrende introductie naar het verhaal van Cash toe, nemen we afscheid van Liz en Trevor. Hierdoor wordt je als lezer geprikkeld om toch verder te gaan lezen...

Meer recensies van FranciscavdLinden