Nat rotje

Frank Jacobs 13 augustus 2021
Vooropgesteld: ik begreep pas achteraf dat dit boek het derde is van een trilogie en ik las nooit eerder iets van Nordbo, dus de eerdere twee van het drieluik evenmin. Wellicht ligt dat gegeven aan de basis van mijn onbegrip. Het gegeven is beslist veelbelovend en kan voedingsbodem zijn voor een ijzingwekkende plot. Die blijft helaas achterwege. De personages vliegen je om de oren, waarbij de onderlinge samenhang en verdieping dermate vaag blijven dat het bijna onmogelijk is het verhaal te blijven volgen zonder aantekeningen bij te houden. Onderweg blijf je hopen op een diepere, griezelige onderlaag, als de ijszee die Groenland omringt.
Die blijft helaas uit, met een teleurstellend, vrij voorspelbaar nat rotje als ontknoping.

Meer recensies van Frank Jacobs