Thriller en literaire roman

Friedl 29 januari 2024
dit boek zocht ik uit omdat ik een lekker spannend boek wilde lezen in de vakantie, het kreeg bij de VN-gids een hoge beoordeling. eerst wist ik niet goed wat ik precies in handen had maar gaandeweg raakte ik helemaal in het boek, het is grappig, interessant, spannend, romantisch en prachtig geschreven. langzaam kom je achter de geschiedenis van Tom Kettle, de hoofdpersoon, en zonder spoilers weg te geven: het wordt boeiender en zwarter, triest en ontroerend. een bijzonder verhaal over een weer een duister hoofdstuk in de tijd waarin het katholicisme belangrijk was in Ierland. een erg mooie ervaring om dit boek te lezen, het bleef me nog lang bij, een echter aanrader dus

Meer recensies van Friedl