pakkend maar ook oppervlakkig

Friedl 13 oktober 2021
een raamvertelling over een man die een handschrift vind en dit stuk beschrijft het leven van een vondeling die in een klooster opgroeit. de omlijsting van het raam ( de man die het handschrift vindt ) blijft wat magertjes neergezet. alle ruimte dus voor het middeleeuwse verhaal, dit laat zich het beste beschrijven als een avonturenroman, het leest vlot en is spannend, soms zelf wat makkelijk, met name als het om de liefde gaat. het lijkt hier en daar wat op een boek van Jan van Aken ( De Ommegang), een vergelijking met Foucault gaat mij echt te ver. het boek blijft tot het einde boeien, maar of er sprake is van literatuur?? ik heb het in ieder geval wel met veel plezier gelezen

Meer recensies van Friedl