een echt fijn boek en een mooi tijdsbeeld

Friedl 29 januari 2024
iedereen heef t het al gezegd, een coming-of-age roman. een mooie geschiedenis die goed in het decor wordt gezet van een suf Amerikaans dorpje, in de jaren 80, schitterende verwijzingen naar muziek en een verdrietige geschiedenis van de hoofdpersoon. deels deed het me denken aan de stijl van John Irving. verrassend om te lezend dat de schrijver van Duits-Zwitserse afkomst is. deels een wat poëtische stijl, mooi beschrijvingen van het landschap, de schooltijd, het weer, de landerige zomervakanties en een zeer innemende hoofdpersoon, puber en halfwees uiteindelijk, met een zucht het boek dichtgeslagen, mooi einde! ik ga zeker meer van deze schrijver lezen, hij is nog jong dus wie weet wat hij nog kan publiceren

Meer recensies van Friedl