bijzonder en anders

Friedl 04 februari 2022
Jo Nesbo is een geweldige schrijver van spannende boeken, met name de serie over Harrie Hole is top. die boeken hebben mij door een paar knie-operaties geholpen... nu dan een ander boek, de relatie tussen 2 broers op het Noorse platteland, en wat er gebeurt is en nog zal gebeuren. in het begin moest ik een beetje wennen, het boek geeft zich niet direct makkelijk en het is zeker geen pageturner, maar gaandeweg raak je ingezogen in het leven van de 2 broers en al hun geheimen, en die van hun plaatsgenoten. daarbij blijft het tot het einde toe spannend met een verrassend einde, nee, ik verklap niks. vooral goed hoe de schrijver langzaam de spanning opvoert. als geheel vind ik het geen thriller of detectiver, meer een dramatische roman met criminele trekjes. als je houdt van dat genre? lezen dan, zeg ik

Meer recensies van Friedl