Molenbeek?

Friedl 15 mei 2022
dit boek beschrijft de levens van 2 families. gaandeweg kom je erachter wat voor een drama's zich er hebben afgespeeld. ik denk dat het mogelijk zou kunnen gaan om de Brusselse wijk Molenbeek. in het boek kom je langzaam dichterbij de personages en de terreurdaad die heeft plaatsgevonden en hoe een ieder omgaat met deze trauma's. het bijzondere is dat je daardoor sympathie krijgt voor de 2 zeer verschillende hoofdpersonen die in niets iets gemeen hebben met elkaar, de tegenstellingen zijn groot. Oud-Jong, Man-Vrouw, allochtoon- autochtoon, dader-slachtoffer, ga zo maar door. en hoewel het vergezocht lijkt komen deze levens toch weer bij elkaar, tot zich een nieuw drama voltrekt. invoelbaar, warm, mooi, en goed geschreven, ik heb erg genoten van dit boek

Meer recensies van Friedl