Indrukwekkend en onvoorstelbaar

Gea L 13 februari 2021
De vader van de schrijfster heeft gediend in Japan als Amerikaanse soldaat. Aan de hand van zijn ervaringen heeft Ana Johns dit boek gebaseerd. Fictief, maar gebaseerd op historische gebeurtenissen en waargebeurde verhalen.
Het verhaal gaat over de Japanse Naoko in 1957. Ze wijst de man, die haar vader voor haar uitgezocht heeft, af. Wanneer ze zwanger blijkt van een Amerikaanse soldaat wil ze met hem trouwen. Helaas komt haar Hajime niet terug. Ze wordt verstoten door haar familie. Ze mag weer thuis komen, maar dan moet ze een onmogelijke keus maken…
Daarnaast speelt het verhaal van Tori in Amerika. Haar vader laat na zijn overlijden een brief na. Tori dacht haar vader te kennen, maar als ze de brief leest komen er allemaal vragen naar boven. Tori gaat naar Japan om antwoorden hierop de vinden.
Ik vond het een indrukwekkend en onvoorstelbaar verhaal…. Erg mooi geschreven, vijf sterren.

Meer recensies van Gea L