Wat een lief boek!

Gea L 21 augustus 2020
Het boek is gebaseerd op het waargebeurde verhaal over Zarafa, een giraffe, die te voet door Frankrijk gaat. Ze is een geschenk van de pasja van Egypte aan koning Karel X van Frankrijk in 1827.
Het verhaal wordt om en om vertelt vanuit het perspectief van Franse zoöloog Etienne Geoffroy Saint-Hilaire en de Soedanese dierenverzorger Atir. In het begin begrijpen ze elkaar nog niet goed, maar gedurende de reis leren ze elkaar steeds beter kennen en ontstaat er een vriendschap tussen beide mannen.
Tijdens de reis komen ze voor verschillende uitdagingen/problemen te staan, maar na 42 dagen komen ze veilig aan in Parijs.
Voor in het boek staat een kaartje, waarop de route staat, die ze gelopen hebben. Een mooie toevoeging.
Ik vond het vooral een heel lief boek.

Meer recensies van Gea L