Een (lichtelijk) ander genre dan gebruikelijk (#2024-25)

Hoewel dit al weer het 12e boek is dat ik las van John Grisham, voel ik me nog geen Grisham kenner. Wel heb ik ondertussen een aardig beeld van zijn manier van schrijven en de onderwerpen in zijn boeken. Dit boek is dan weer net wat anders dan de eerdere boeken die ik las. Dit boek heeft minder met een directe juridische kwestie te maken. Indirect natuurlijk weer wel. De hoofdpersoon, Joel Backham, krijgt van de president van de VS plotseling een onverwachte gratie, waardeer hij vrijgelaten wordt uit de gevangenis waar hij in eenzame opsluiting zat - dus een zwaar gestrafte mag jt wel stellen. Dat alles op voorwaarde dat hij het land (voorgoed) verlaat en een andere identiteit aanneemt, alles geregeld door de overheid. Hier vond ik het boek lichte raakvlakken hebben met de boeken van Willem Asman (Rebound).
Aan die vrijlating zit een verdacht luchtje, reden waarom Joel er niet gerust op is, en feitelijk steeds op de vlucht is.
Lekker spannend verhaal dat lekker weg leest, waarbij je zeker in het begin wel moet wennen aan de vele personages die er in voorkomen.

Meer recensies van Ger van der Pluijm