Goed, maar enigszins teleurstellend (#2024-01)

Ger van der Pluijm 06 januari 2024
Op zich zijn het interessante verhaaltjes, met de nadruk op 'tjes'. Persoonlijk houd ik niet zo van korte verhalen, voordat je er inkomt is het alweer uit. Dit boek bevat 9 (ultra)korte verhalen en één wat langer verhaal (over de Star Wars- serie). Het leest wel heel lekker, telkens één of 2 verhalen en het boek is in de kortste keren uit. Daarmee meteen de eerste klap uitgedeeld voor de 2024-challenge, wat wel lekker is.
Het laatste korte verhaal was het mooiste en had van mij dus best (veel) langer mogen zijn. Het gaat over vader en zoon die samen een oldtimer hebben opgeknapt, begonnen toen Daniël, de zoon 9 jaar was. Veertig jaar later zal de teller door de 100.000 gaan. Dit is echter 'maar' de kapstok waaraan het diepere element van echt contact ligt. Nooit hebben Daniël en zijn vader echt gesproken, maar nu dus wel, over de zelfmoord van de moeder - enkele decennia geleden!

Meer recensies van Ger van der Pluijm