Wel gruwelijk maar niet gruwelijk goed

Ger van der Pluijm 17 augustus 2019
Dit is het eerste boek dat ik van Mo Hayder lees, niet heel enthousiast geworden. Het leest makkelijk, dat wel, ook al is het verhaal aan de complexe kant, met verschillende - tegenstrijdige - belangen van de hoofdpersonen. Voor de politieduiker Flea zet alles in het werk om haar broer die een dodelijk ongeval heeft begaan te beschermen, door bewijsmateriaal te zoeken en vervolgens te vernietigen. Dit boek is blijkbaar een onderdeel van een serie . Daar ik pas achter kwam toen ik het boek uit had en aan deze recnsie begon, door andere recensies - die ik nooit doorneem voor ik het boek zelf uit heb. De serie gaat over Jack Caffrey en dit is het tweede deel, gelukkig lees ik dat het prima zelfstandig te lezen is.
Het is soms gruwelijk, een tikkeltje te vergelijken met Karen Rose, zonder dat het te erg wordt. Wel erg spannend en daardoor ontspannend.

Meer recensies van Ger van der Pluijm