Mooi liefdesverhaal, maar niet voor mij

Ger van der Pluijm 05 december 2018
Ja het is zeker prachtig geschreven, dat kan je wel aan Coonie Palmen overlaten.
Eerder las ik al IM en Wetten van haar. Die kon ik beter waarderen! Het taalgebruik is zonder meer vergelijkbaar, dus zal het in het onderwerp zitten.
Ted Hughes en Sylvia Path, kende ik dan ook totaal niet, dat zal komen omdat ik niet zoveel heb met gedichten (buiten de jaarlijkse Sinterklaasgedichten ;-)).
Het verhaal is vanuit Ted geschreven, zijn liefde voor Sylvia springt er van af, dat zeker. Daarom is het niet zo begrijpelijk dat hij er buitenechtelijke relatie(s) op nahoudt. Of hoort dat bij het artistieke vak van dichter? Zijn vrouw kan er ook absoluut niet tegen, wat uiteindelijk -ik mag dat wel verklappen omdat daar, lees ik achteraf, heel veel over geschreven is - leidt tot de zelfmoord van Sylvia. Dat is dan weer moeilijk te verkroppen voor Ted.
Al met al het soort verhaal wat zich niet in mijn comfort zone bevindt. Wat wel blijft is het mooie taalgebruik van Connie.

Meer recensies van Ger van der Pluijm