Na vele jaren weer een Asimov gelezen

Ger van der Pluijm 31 december 2023
Isaac Asimov is één van mijn eerste favoriete schrijver (samen met Leslie Charteris en Ian Fleming). Dit boek stond ook al jaren bij Hebban als mijn persoonlijke aanbeveling. Nu heb ik (eindelijk) dat boek kunnen scoren in een tweedehands digitale boekhandel. Na bijna 25 jaar las ik dan mijn 4e boek van Asimov. Tja en dan constateer je dat je voorkeuren toch (licht) zijn geëvolueerd. Daar waar ik vroeger lyrisch was over zijn boeken, ben ik dat nu wat minder. Het is nog altijd een boeiend boek, zeker wel, maar toch wat minder dan ik destijds vond over de SF-boeken in het algemeen en die van Asimov in het bijzonder.
Feit blijft dat het boek fantastisch geschreven is, over een parallel universum en de uitwisseling van energie tussen ons universum en dat parallelle universum. Ook komen er relationele aspecten tussen aard- en maan-mensen aan de orde. Boeiend geschreven en het leest alsof het mogelijk is, het bestaan van een parallel universum waar zelfs enige communicatie mee gebeurt. 4 sterren van mij voor dit boek.

Meer recensies van Ger van der Pluijm