Je bent prachtig

Gerd 26 maart 2024
Dit is één van de moeilijkste boeken ever om een review te schrijven.
De vier zussen Julia, Sylvie, Cecelia en Emeline hebben een hechte band en vertellen elkaar alles. Julia trouwt met de stille William Waters. William komt uit een koud en kil gezin, dat achteraf gezien ook zijn oorsprong heeft. William heeft geen contact met zijn ouders, die willen hun zoon niet meer zien nadat hun dochtertje overleden is. Julia wordt zwanger en William wil zich niet hechten laat zijn vrouw en kind in de steek. Er komt van alles op hem af (wat ik niet ga vertellen). Het is een heel lang verhaal dat zich afspeelt tussen 1960 en 2008. Voor mij was het aanpassen aan de schrijfstijl, maar uiteindelijk kreeg het boek me zo in zijn greep dat ik niet meer kon stoppen met lezen. Er komt een breuk, een paar geboortes, een huwelijk, veel vriendschap, een verzoening, een lesbische relatie enz... in het boek. Voor mij een aanrader die ik dik **** geef.

Meer recensies van Gerd