Informatief maar onvoldoende geruststellend

gilliske 21 maart 2020
Zeer informatief boek over borstvoeding.
Het in de praktijk brengen zal nog een paar maanden moeten wachten. Hoe effectief de tips zijn zal dus nog moeten blijken...

De toon van het boek was voor mij echter vaak een minpunt. In plaats van mij vertrouwen te geven, creëerde dit boek eerder nervositeit en angst om het fout te doen. Ook het vertrouwen in de artsen en ziekenhuizen wordt door dit boek al gauw neergesabeld.
En net in deze periode van je leven, waarin je een beetje overdonderd wordt door de vele nieuwe ervaringen en veranderingen die op je af komen, ben je naast informatie zeker ook op zoek naar wat geruststelling.
En dat laatste vond ik te weinig in dit boek.

Ik ben ervan overtuigd dat het moet mogelijk zijn om dezelfde nuttige informatie over borstvoeding op een meer opbouwende manier neer te schrijven.
Ik heb mijn volgende borstvoedingsboek al klaar liggen... Benieuwd of dit op dat vlak beter zal scoren.

Meer recensies van gilliske