Spijtig

gilliske 14 februari 2022
Ik las deze als ebook. Wie weet ging ik daar in de fout.
Ik geef immers de voorkeur aan papieren boeken en lees enkel ebooks in het donker in bed. Nog kort even voor het slapengaan of in het midden van de nacht als ik niet kan slapen.
En dat is waarschijnlijk niet het ideale leesmoment voor dit type boek. Het is immers geen lichte lectuur en komt waarschijnlijk beter tot zijn recht wanneer de lezer het boek zijn volle aandacht kan geven.
Misschien probeer ik het daarom later nog wel eens opnieuw. Misschien... want ik sloot het boek nu niet met een onverdeeld positief gevoel.
Nochtans vond ik het begin wel charmant: de schijnbaar eindeloze fantasiewereld van Louis en de geweldige oude Vlaamse sfeer die de bladzijden uitademden maakten mij nostalgisch.
Maar al gauw ging dit verloren in de complexe/chaotische opbouw van het verhaal.
Er wordt veel te veel van de hak op de tak gesprongen, waardoor het moeilijk is om een lijn in het verhaal te ontwaren. Een tijdje hield ik vol, maar ik moet eerlijk toegeven dat tegen het einde van het boek, ik niet meer las omdat ik wilde lezen, maar eerder omdat ik het boek uit wilde hebben...
En dat is spijtig... Want ik wil/wilde deze klassieker echt goed vinden.
Spijtig.

Meer recensies van gilliske