Wat een intrigerend en spannend boek!

gilliske 24 augustus 2022
Voorlopig vier sterren... Hoewel ik nog steeds twijfel of het er eigenlijk geen vijf moeten zijn.
Want wat een intrigerend en spannend boek!
Dit is zonder twijfel het meest spannende non-fictie verhaal dat ik tot nu toe gelezen heb.
Zoveel research moet hierin gekropen zijn! Zoveel uren, dagen, maanden gespendeerd aan het doorpluizen van oude krantenartikels, archieven, documenten, ... En met een heel mooi resultaat.

Akkoord: het is een dankbaar onderwerp. Zoals zo vaak gezegd wordt blijkt de werkelijkheid hier verrassender, angstaanjagender, griezeliger en onwaarschijnlijker dan de fantasie.
De moord zelf, het mysterie rond de moord, de heisa rond de speurtocht naar de moordenaar, de intrigerende en geheimzinnige personages, ... Alle elementen voor een spannend detective verhaal waren aanwezig.
Maar hoewel dit boek in essentie misschien 'maar' een omschrijving is van wat er zoveel jaar geleden in en rond een specifiek gezin is gebeurd, is het zeker niet zo evident om dit op een zo vlot leesbare, boeiende maar ook historisch correcte manier neer te schrijven.
Ik heb nog niet zo veel van dit type boeken gelezen, dus kan niet vergelijken en dus ook niet inschatten hoe uitzonderlijk dit boek als resultaat is.

Maar de essentie is dat ik enorm het genoten van dit boek. Dat ik het verslonden heb, niet kon neerleggen, en bijna spijt heb dat het uit is.

Meer recensies van gilliske