Niet mijn favoriete Agatha Christie

gilliske 09 september 2019
Dit was het eerste Miss Marple mysterie van Agatha Christie dat ik las.
Helaas bleek het een beetje teleurstellend. Ik verwachtte Miss Marple als een soort vrouwelijke Hercules Poirot te zien optreden: speurend naar een moordenaar en iedereen verrassend met haar opmerkzaamheid en deductie vermogen. Helaas echter is in dit verhaal de rol van Miss Marple zeer beperkt, bijna onbeduidend. Hoewel ze regelmatig opduikt in het verhaal speelt ze er geen belangrijke rol in en is zij niet degene die het hele mysterie ontrafelt en uiteindelijk de dader ontmaskert.

Het mysterie zelf was echter zeker niet slecht bedacht, maar naar mijn gevoel iets te weinig uitgewerkt. Het plot rond de moord zelf zit wel goed in mekaar -en ik geef toe dat het daar eigenlijk echt om draait, maar toch stoorde ik mij aan de beperkte uitwerking van de verhaallijn rond de georganiseerde misdaad. Deze maakt toch ook een zeer groot deel uit van het verhaal en wordt eigenlijk maar oppervlakkig aangeraakt.

Meer recensies van gilliske