Irritant boek

Greet Braem 12 maart 2024 Hebban Recensent
Wat een irritant boek, hier valt weinig goeds over te zeggen. Het gaat om het derde deel in een serie en in een poging de lezer vertrouwd te maken met wat voorafging, werkt de auteur alleen maar op de zenuwen. Na een half boek is alles nog steeds een grote warboel is; karrevrachten vol personages, waarbij vaak onduidelijk blijft wie ze zijn en wat hun rol in het geheel is. Het nieuwe verhaal is na al die tijd nog steeds niet op gang gekomen, daar resten uiteindelijk nog slechts 100-150 bladzijden voor. Mocht ik niet beter weten, zou ik denken dat dit boek door een – niet bepaald sterke - debutant geschreven is. Met de schrijfstijl op zich is niets mis, maar de verhaalopbouw, het evenwicht, de personages, de samenhang, de spanning, de ontknoping, het kan allemaal veel beter. Nietszeggende dialogen en hele bladzijden tekst die niets bijdragen aan het verhaal, ... Snel vergeten dit boek. (1,5 sterren)

Meer recensies van Greet Braem