Twee prachtige verhaallijnen

Greet Braem 30 september 2019 Hebban Recensent
Na alle lovende commentaren was ik stomverbaasd dat het boek mij niet meteen wist mee te slepen. Was het de schrijfstijl? Was ik gewoon niet in de stemming? Ik weet het niet, maar na ongeveer 200 bladzijden zag ik gelukkig het licht. Schitterende plot, waarbij over elk detail goed is nagedacht. Een heel aantal personages die voor je ogen tot leven komen. Een vleugje romantiek, dat doet het ook altijd goed in thrillers. Aanvankelijk lijkt het erop dat het verhaal zich volledig in het heden afspeelt, tot blijkt dat er een tweede verhaallijn aangeboord wordt, waarbij we teruggaan naar de jaren zeventig van de vorige eeuw. Dat verhaal had trouwens lange tijd mijn voorkeur. Tot uiteindelijk de twee verhaallijnen bij elkaar komen. Af en toe heeft de auteur een verrassing in petto, dat begon al bij de proloog. Afgezien van de mindere start, waarbij je ook nog eens om de oren geslagen wordt met alle mogelijke straat- en wijknamen, is dit boek meer dan geslaagd. Op naar deel twee van de trilogie!

Meer recensies van Greet Braem