Genieten

Grietje Stoelwinder 16 januari 2022
Sneeuwwit.

We gaan in dit boek terug in de tijd met Holger Munch het hoofd van een nieuw onderzoekseenheid. Hij heeft een nieuw team samen gesteld en gaat zijn eerste zaak onderzoeken. Er zijn twee elfjarige jongens vermoord en bij de lichamen is een dode rode vos gevonden. Deze lijkt op een onopgeloste moord uit Zweden waar ook twee elfjarige jongens maar dan met een witte haas werden gevonden. Als Munch wordt gebeld door de politieacademie en een voorstel krijgt om eens te kijken naar Mia Krüger. Ze is een getalenteerde student en misschien een goede aanwinst voor het team bij de eerste ontmoeting weet Mia een verband te leggen in de zaak. Munch weet dan dat zij een aanwinst zal zijn en dan gaat er een spannend verhaal beginnen. Er wordt een jacht geopend op de moordenaar maar voor ze hem op het spoor komen wordt de spanning wel opgevoerd.

Voor mij was dit boek weer een fijne ontmoeting met deze schrijver hij blijft een spannend verhaal neerzetten. Vooral je nu ook beter kennismaakt met de personages maakt dit boek een aanwinst. Het is weer een spannend geschreven verhaal hij weet je te boeien tot het einde van het verhaal. Ik zou zeggen een aanrader voor wie ook een fan is van Scandinavische thrillers.

Meer recensies van Grietje Stoelwinder