De juiste man

Het verhaal laat twee kanten van Oscar zijn leven zien.Oscar de succesvolle advocaat die in 1996 getrouwd is met Karin en een zoon heeft die Jelte heet.Als hij op een avond na een cursus naar huis rijd ziet hij zijn collega Alexander Henzel voorbij stuiven.Later op de avond gaat hij op zoek naar zijn zoon omdat die nog niet thuis is gekomen.Hij ziet op een gegeven moment dat er een ongeluk is gebeurt en komt er achter dat iemand zijn zoon heeft dood gereden en zelf is door gereden.En hij weet meteen wie het heeft gedaan.

Het verhaal van 2016 gaat over de Oscar die nu in een klein appartement in Amsterdam Noord woont en gescheiden is van Karin.Hij is nog steeds advocaat en als loes op een dag komt met een zaak voor hem en hij de naam ziet over wie het gaat dan begint zijn wraak.Na al zijn plannen die hij maakt de vriend die hij verliest en een leven met haat word het hem op het einde duidelijk wat het belangrijkste voor hem is.

Het boek leest als een trein en verveelt je niet daarom vind ik dit een echt goed boek.Zoals in het boek naar voren komt .Wraak is niet altijd goed.

Meer recensies van Grietje Stoelwinder