Een thriller die leest als een trein.

Leugenaar

In dit boek maken we kennis met Kate Linville een detective van Scotland Yard. Als haar vader op een gruwelijke wijze wordt vermoord keert ze terug naar Yorkshire om zelf het onderzoek van dicht bij te volgen. Haar vader was haar steun en toeverlaat en vooral na de dood van haar moeder de enige die ze nog had. De inspecteur Caleb Hale doet naar haar mening niet genoeg om de waarheid boven tafel te krijgen. Ze gaat zelf op onderzoek uit en komt tot de conclusie dat de moord veel complexer is dat de politie denkt. Maar als ze haar hier in vast gaat bijten komt ze er achter dat haar vader niet de man is die zij dacht dat hij was. Ook maken we kennis met Stella,Jonas en hun zoontje Sammy . Jonas is een scenarioschrijver en door zijn drukke werk voelt hij zich uitgeblust en wil met zijn familie een vakantie in een afgelegen huis door brengen. Daar is geen telefoon of internet zodat ze helemaal tot rust kunnen komen maar of dat een goed idee is?

Dit is een eerste deel van een gloednieuwe thrillerserie en voor mij is het zeker een aanrader. Hij heeft spanning en ondanks dat het een heel dik boek is leest het als een trein. Het is een boek die je niet snel neerlegt ben heel benieuwd naar het tweede deel.

Meer recensies van Grietje Stoelwinder