Terug van weggeweest

Het verhaal begint met het verjaardagsfeest van Alec iedereen is aanwezig behalve zijn vrouw Charlotte Salter en dat is zeker opmerkelijk omdat zij het hele feest heeft georganiseerd. De kinderen Niall, Paul, Oliver en Etty zij er niet gerust op maar het lijkt dat het Alec niet veel kan schelen. De politie wordt ingeschakeld maar is er eigenlijk niet op voorbereid om deze zaak op te lossen. En als er nog een dorpsbewoner Duncan Ackerley dood aangetroffen wordt is het scenario gauw gevonden. Maar klopt dat wel en laten ze het gewoon doodbloeden omdat ze geen echte verklaring hier voor hebben. Als jaren later de kinderen weer bij elkaar komen om hun ouderlijke huis leeg te ruimen omdat Alec naar een verpleeghuis gaat gebeurt er in het dorp een aangrijpende gebeurtenis. Maar nu wordt de rechercheur Maud O Connor ingezet om deze zaak maar ook de zaak van vroeger op te lossen en dat zal zeker een hele klus worden.
Voor mij was dit boek weer eens een echte Nicci French mooi verhaal goed geschreven en je wilt het boek niet eerder neerleggen voor je weet wat er nu echt gebeurt is met Charlotte Salter. Het boek neemt je niet alleen mee naar de zoektocht maar ook in de levens van de dierbaren en hoe ieder het verwerkt op zijn of haar manier. het is voor fans een aanrader om te gaan lezen.

Meer recensies van Grietje Stoelwinder