Feelgood zoals het hoort!

Habon 30 mei 2023
Het zonnetje in huis is het eerste boek van Jill Mansell wat ik ooit heb gelezen. Best absurd als je bedenkt dat ik van feelgood boeken hou. Ik heb ze vaak in de boekhandel zien liggen, maar wist nooit welke ik als eerste moest lezen. Gelukkig is er voor elk probleem een oplossing. Door mee te doen aan de buddyread van Ilona van uitgevrij Luitingh-Sijthoff, ben ik niet langer een “Mansell-maagd”.

Ik weet niet of ik met een beter boek had kunnen beginnen. Het zonnetje in huis was alles wat een goede feelgood nodig heeft. Personages waar je van gaat houden, humor, een goede verhaallijn, een dorpje waar je zo naartoe wilt verhuizen. Ik kan zo wel even doorgaan. Het belangrijkste was dat ik moeite had om het boek weg te leggen en er oprecht naar uit keek wanneer ik weer verder mocht. Vooral de laatste tien hoofdstukken lazen heerlijk weg. Ik was even bang dat het einde de verkeerde kant op ging, maar ook die angst bleek voor niets te zijn. Een boek met een lach en een traan en een plottwist die meer dan welkom was.

Voor een verhaal wat zich in een rustig plaatsje afspeelt is het verre van saai. Lou had haar handen vol aan de impulsieve Edgar, de plaatselijke knar. Niet iedereen kan een oude chagrijn waarderen, maar voor mij was Edgar zonder twijfel mijn favoriete bewoner van Foxwell. In alle eerlijkheid heb ik ook een zwak voor Jessx en de Keeler broers.

Voor alle “Mansell-maagde” in deze wereld, doe je zelf een plezier en ga dit boeken lezen. Je wordt er oprecht vrolijk van. Ik durf bijna 100% te garanderen dat je het boek uitleest met een glimlach op je gezicht. Het zal dan geen verrassing zijn dat dit boek 5 sterren krijgt.

Meer recensies van Habon