Drie zussen en hun sores

Habon 11 april 2023
“Van je familie moet je het hebben” is een verhaal over drie zussen en hun sores. Ze kunnen stiekem niet wachten tot hun moeder overleid om de erfenis te verdelen die ze goed kunnen gebruiken. Constance haar winkel heeft weinig klanten, maar een groeiende voorraad kaasplanken. Eloise heeft een makelaarskantoor met maar één huis in de verkoop en Florentine, die rolt van het ene naar het andere debakel.

Het duurde even voordat het verhaal op gang kwam. Het was niet dat er niks gebeurde, maar het boek was wel makkelijk weg te leggen. Vanaf de helft van het verhaal kwam de vaart erin en werd ik nieuwsgieriger naar de afloop.

Wat ik wel jammer vind, is het dat er geen personage is waar ik mij mee kan identificeren. Ergens zijn ze alle drie een soort voetvegen die veel beter kunnen krijgen. Ook vinden ze zichzelf zielig, wat ze ergens ook zijn, maar duurt het lang voordat ze er iets aan doen. Ik mis denk ik een soort bijpersonage die tenminste een van de drie zussen een schop onder de kont geeft. Ergens doet Constance dat het van de drie zelf het beste.

Wat betreft het einde, vind ik het prima. Er zijn genoeg losse eindjes om de andere twee delen van deze serie mee te vullen. Ik doe er echter een strik om het einde van dit boek en laat de rest van de serie aan mij voorbijgaan.

Meer recensies van Habon