Weer een heerlijke realgood!

Habon 02 april 2024
“Als ik je weer zie” is de nieuwste realgood van Gillian King.

Lily en Seb worden beiden gevraagd om op Sara’s dochtertje te passen. Dit zou geen probleem moeten zijn, ware het niet dat Lily en Seb exen zijn die niet bepaald op goede voet uit elkaar zijn gegaan.

Dankzij een afwisseling van hoofdstukken uit het heden en verleden word je meegenomen in de complexe dynamiek tussen deze voormalige geliefden. Want ooit waren ze meer dan slechts verliefd op elkaar.

Dit boek neemt je mee op een emotionele achtbaan, dus wees voorbereid! Onbegrip, frustratie, irritatie, verdriet, alle emoties komen voorbij. Gelukkig is “Als ik je weer zie” ook een feelgoodverhaal, dus het einde maakt de hobbelige weg ernaartoe zeker de moeite waard.

De karakterontwikkeling is sterk. De ene groeit misschien beter dan de ander, maar dat is juist wat het realistisch maakt. Wat de personages betreft, is Scott mijn favoriet. Scott wordt niet gelabeld, maar als lezer merk je dat hij anders is dan anderen. Ik waardeer het enorm dat Gillian Scott aan het verhaal heeft toegevoegd. Mensen met een mentale uitdaging zijn misschien anders, maar zeker niet minder. Vaak hebben ze zelfs een beter moreel kompas dan de meeste mensen.

Als slechtziende kan ik extra waardering opbrengen voor personages die op een positieve en realistische manier met welke beperking dan ook worden afgebeeld. Daarom wil ik ook graag een shout-out geven aan Ties.

Voor alle fans van Gillian: maak je klaar voor weer een geweldig boek. En heb je nog nooit iets van haar gelezen? Houd er dan rekening mee dat je na het lezen van “Als ik je weer zie” niets anders kunt dan een fan worden van Gillian King.

Een solide 4 sterren!

Dank aan HarperCollins en Word of Romance voor het recensie-exemplaar. Ik mocht dit boek lezen als onderdeel van de Word of Romance boekenlounge 2024.

Meer recensies van Habon