Ik ga op reis en neem je mee: prachtig lees/voorleesboek voor de allerkleinsten

De teksten in Ik ga op reis en neem je mee zijn van de hand van José Mijnals en Leontine Gaasenbeek. Deze laatste tekende bovendien voor de prachtige illustraties. Het tweetal neemt de allerkleinsten in dit fraaie prentenboek mee in een wereld vol avontuur, fantasie, liefde en plezier. De boodschap die zij uitdragen is dat je samen altijd verder komt dan alleen. Verdriet kun je delen en plezier verdubbelen als je samen door het leven gaat.

Ik ga op reis en neem je mee is een prachtig geïllustreerd, op rijm geschreven, prentenboek. Een lees- en kijkavontuur voor jong en oud!

“Ik neem je mee op de rug van een paard. Dan eten we onderweg warme appeltaart.”

De stelling dat je verdriet kunt delen en plezier verdubbelen, is een mooie les voor de kids, maar ook menig volwassene zou zich deze boodschap in de oren mogen knopen. Dan zag de wereld er misschien wel een stukje mooier uit. Daarom is het ook mooi dat Mijnals en Gaasenbeek de volwassenen van de toekomst deze boodschap alvast meegeven. En ach, het komt ook vanzelf bij de volwassenen terecht, want Ik ga op reis en neem je mee is ook bij uitstek geschikt om samen met de kinderen te lezen of het hen voor te lezen.

“Ik neem je mee, samen met de benenwagen. Als ik moe ben, wil jij me dan dragen?”

Kortom, lof voor deze prachtige uitgave van Buddy Books die al meer van dergelijke pareltjes op haar naam heeft gezet.

Over de auteurs
Leontine Gaasenbeek is getrouwd met Michel de Boer. Samen met hun, in totaal zeven kinderen, vormen zij een samengesteld gezin.

José Mijnals komt uit Utrecht en heeft haar professionele wortels in het onderwijs en jeugdwelzijnswerk. Ook is zij betrokken bij de Parkinsonvereniging.

Uitvoering
Uitgeverij Buddy Books