Tijdmachien: prachtig prentenboek en nog leerzaam ook!

Hanneke van de Water 28 september 2020
Dit kinderboek (4 t/m 8 jaar) is speciaal geschreven en uitgebracht voor de aankomende (Christelijke) Kinderboekenweek, dat dit jaar het thema ‘En toen’ draagt.

Tijdmachien is een informatief prentenboek met fijne teksten op rijm. De jonge lezers worden in een tijdmachine meegenomen langs belangrijke uitvindingen, ontdekkingen en gebeurtenissen uit de geschiedenis.

Zowel de prachtige, kleurrijke illustraties als de teksten, die naadloos aansluiten bij de gedachtewereld van de doelgroep, zijn van de hand van Michel de Boer en maken Tijdmachien, op diverse fronten, tot een aanrader. Het is niet alleen educatief dik in orde, maar dat educatieve aspect is ook nog eens op uiterst aantrekkelijke wijze verpakt. De reis door de geschiedenis voert de lezertjes langs ridders, schepen, helden, uitvinders en ontdekkingsreizigers.

“Het boek is uit.
Het reizen door de tijd is snel gegaan.
Ik wil nog een keer,
dus begin ik van voren af aan.”

Ik denk inderdaad dat er telkens weer om herhaling zal worden gevraagd bij het voorlezen c.q. samen lezen van dit boek. De illustraties maken eigen aanvulling van de ouder/verzorger meer dan mogelijk en dat zal niet alleen bij het voorgelezen kind voor genoeglijke momenten zorgen.

Aardig te vermelden is overigens dat, bij dit prentenboek, een interactieve, muzikale voorstelling gemaakt door kindertheater deepdeep. Voor meer informatie kijkt u op www.deepdeep.nl.

Over de auteur
Michel de Boer is bekend van o.a. Opa Knoest en andere (bijbelse) prentenboekjes voor jonge kinderen.

Uitvoering
Uitgeverij Buddy Books